چه ترفندهایی در تهیه بستنی به کار می‌رود که اینقدر خوشمزه است؟ مواد اولیه بستنی شیر، خامه و شکر هستند و هر کدام به تنهایی مزه خوب و دلچسبی ندارند که وقتی به شکل بستنی در می‌آیند لذیذ می‌شوند. بافت بستنی نرم و لطیف است. شیرینی مطبوع آن و سردی دلچسب آن یکی از مهم‌ترین عوامل خوشمزگی این خوراکی به شمار می رود. امروزه بستنی‌ها در انواع و اقسام متفاوت با طعم‌ها و رایحه‌های مختلف تولید می‌شوند. از جلاتو گرفته تا آیس‌ کاکانگ، از موچی ژاپن گرفته تا هلادو. یکی از عوامل دیگری که باعث محبوبیت این نوع لبنیات شده است این است که برای هر سلیقه‌ ای می‌توان بستنی تهیه کرد. مثلا اگر شما عاشق طعم شکلات هستید، بستنی‌های شکلاتی همیشه در دسترس هستند. اگر شما طعم وانیل و یا قهوه را می‌پسندید، بستنی دلخواه شما در هر مغازه‌ای یافت می‌شود. اگر طعم میوه‌ای خاص را بسیار دوست دارید بستنی‌های میوه‌ای با طعم‌های مختلف در تمام بستنی‌فروشی‌ها موجود هستند. عامل دیگری که باعث جذابیت بستنی بوده این است که حتی شما می‌توانید این ماده غذایی را به عنوان یک وعده غذایی مصرف کنید؛ یک وعده غذایی شیرین، لذیذ، خنک و سیر کننده که می تواند کالری معادل یک وعده غذایی را به شما بدهد.

چرا بستنی محبوب‌ترین دسر از خانواده لبنیات است؟

لبنیات به کار رفته در بستنی

مواد لبنی یا به عبارتی لبنیات آن دسته از مواد غذایی هستند که از شیر تولید می‌شوند. لبنیات می‌تواند از شیر گاو، گوسفند، بز و سایر حیوانات اهلی تهیه شود اما به طور معمول برای تولید لبنیات از شیر گاو استفاده می‌شود. فرآورده‌های لبنی حتما در کارخانه مراحل پاستوریزه شدن را نیز می‌گذرانند. بستنی محبوب ترین دسر در بین افراد معرفی شده است که سالم بودن ترکیبات آن می تواند بر روی میزان مصرف آن تاثیر بگذارد.

انواع لبنیات

زمانی که قصد داریم از لبنیات صحبت کنیم، بهتر است بدانید که لبنیات یک خانواده بزرگ بوده که هر یک از محصولات آن به تنهایی می تواند در تولید و پخت یک دسر یا یک غذای خوشمزه نقش آفرینی کند. برای آشنایی با هریک از خواص این محصولات شما را دعوت می کنیم که با ما همراه باشید. 

شیر

شیر یک نوع نوشیدنی است که خواص بسیار زیادی دارد. شیر مایعی سفید است که توسط پستانداران تولید می‌شود و سرشار از مواد مغذی بوده است. کلسیم، پتاسیم، منیزیم، اسید فولیک و انواع ویتامین B در شیر به وفور یافت می‌شوند. شیر یک نوشیدنی بسیار سالم و عالی بوده که باعث ایمنی بدن نیز می‌شود و در جلوگیری از پوکی استخوان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

خامه

خامه فرآورده‌ای است که از چربی شیر تهیه می‌شود. خامه می‌تواند درصدهای متفاوتی از چربی را دارا باشد. این محصول لذیذ معمولا در سفره صبحانه ایرانیان دیده شده است. خامه به همراه خوراکی‌های طعم‌دهنده مانند عسل، انواع مربا و شکلات مصرف می‌شود. این خوراکی خوشمزه کاربردهای دیگری نیز دارد مثلا در تهیه سوپ، کیک و برخی از دسرها از آن استفاده می‌شود. حتی در برخی از انواع بستنی‌ها نیز به کار می‌رود. از مضرات خامه می‌توان به چربی فراوان آن اشاره کرد که برای افرادی که اضافه وزن دارند و یا افرادی که مشکل قلبی دارند بسیار مضر بوده است.

خامه

پنیر

پنیر یکی از انواع مواد لبنی است که در صدها نوع مختلف تهیه و مصرف می‌شود. بزرگ‌ ترین تولید کنندگان پنیر در جهان کشورهای ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا هستند. از انواع پنیرها برای انواع غذاها استفاده می‌شود. از پنیرهای معروف جهان می‌توان به پنیر موزارلا، پارمسان، پنیر چدار، پنیر گودا، پنیر بری، پنیر فتا و پنیر ریکوتا اشاره کرد. پنیر فتا در ایران طرف‌ داران بسیار زیادی دارد که در واقع متعلق به کشور یونان است و در انواع ساندویچ‌ و انواع سالاد استفاده می‌شود. پنیر پارمسان که متعلق به کشور ایتالیا است و می‌توان از آن در اکثر غذاها استفاده کرد، و البته معروف‌ ترین پنیر دنیا موزارلا است که در کشور ما به عنوان پنیر پیتزا مصرف می‌شود.

ماست

ماست نیز انواع مختلفی دارد. این روزها ماست‌های میوه‌ای طرفداران زیادی دارند. ماست خامه‌ای، ماست موسیر و ماست چکیده انواع دیگر ماست هستند. میزان چربی در هریک از ماست ها متفاوت بوده است و شما می توانید با توجه به رژیم غذایی خود یکی از انواع آن ها را برای مصرف خود انتخاب کنید.

ماست

کشک

جالب است بدانید کشک از دوغ تهیه می‌شود و در ایران در غذاهای بسیار مصرف می‌شود از کشک بادمجان گرفته تا آش رشته، بنابراین شما می توانید از این ماده سرشار از کلسیم به عنوان مصلح غذای خود استفاده نمایید.

دوغ

دوغ نوشیدنی بسیار خوش طعمی است که مواد تشکیل دهنده آن آب و ماست است. این نوشیدنی برای همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود زیرا دارای پروتئین و کلسیم قابل توجهی است. دوغ به‌ آرامش و خواب ما کمک می‌کند؛ سموم بدن را دفع می‌کند و سیستم  گوارشی بدن انسان را تقویت می‌کند. یکی دیگر از فواید بسیار جالب این نوشیدنی این است که مصرف آن پس از وعده غذایی مقدار جذب آهن غذا را بالا می‌برد.

بستنی

بستنی دسری منجمد و خوشمزه است که مزه شیرینی دارد. بستنی در طعم‌های مختلف تهیه می‌شود. هر کشور نیز بستنی مخصوص خود را دارد. به نظر بسیاری از مردم دنیا بستنی لذیذترین نوع لبنیات است. خوردن بستنی در شما احساسی را به‌ وجود می‌آورد که موجب شادی و رضایتمندی شما می‌شود. مغز فرمان و دستور ایجاد شادی پس از خوردن این خوراکی را صادر کرده و شما پس از خوردن آن احساس خوشحالی خواهید داشت.

بستنی

جلاتو بستنی خاص و خوش طعم

جلاتو بستنی بسیار جدید و خاصی است که جواب‌ گوی تمام افراد با هر سلیقه‌ای بوده است. مزه های متفاوت و بافت بسیار لطیف و رنگ‌های بسیار جذاب جلاتو، این نوع بستنی را معروف و بسیار پرطرفدار کرده‌ است. جلاتو دارای طعم‌د هنده‌های بیشتری نسبت به سایر بستنی‌ها بوده است و همین‌طور درصد هوای کم‌ تری نسبت به آن‌ها دارد. به همین دلیل است که تراکم و بافت این محصول متمایز از آن‌ها است. در فرآوری جلاتو از ترکیبات خاصی استفاده می‌شود. این بستنی ایتالیایی جای بسیاری از بستنی‌های صنعتی و کارخانه‌ای را در سراسر دنیا گرفته‌ است. یکی از مهم‌ترین عواملی که در سلامت جلاتو به چشم می‌خورد این است که با خوردن این نوع بستنی از رژیم غذایی خود خارج نمی‌شویم و به تناسب اندام خود آسیبی نمی‌رسانید. در جلاتو نسبت به سایر بستنی‌ها از شکر کم‌ تری استفاده شده‌ است. شما می‌توانید با خوردن بستنی‌های جلاتو انواع مواد مغذی همچون روی، فسفر، پتاسیم، کلسیم و انواع ویتامین‌های B12، B1، C، E  را دریافت کنید.

جلاتو در چوبیک

در مجموعه چوبیک جلاتو در طعم‌ها و رنگ‌های متفاوت تهیه می‌شود؛ از کیت‌کت، لاویوا، نوتلا گرفته تا گوجه سبز، توت‌فرنگی، شاه توت و انواع میوه‌های دیگر. حتی شما می‌توانید جلاتوی چیزکیک را نیز از مجموعه‌ی ما سفارش دهید. در این مجموعه بستنی‌های جلاتو در تمام ماه‌های سال موجود است؛ شما می‌توانید در دل گرمای تابستان و حتی در خنکای زمستان به سایت چوبیک مراجعه کرده و بستنی دلخواه خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. 

جلاتو در چوبیک

در آخر

  • لذت یک طعم خاص را می توانید از چوبیک بگیرید
  • بستنی جلاتو سالم تر از سایر بستنی ها بوده است 
  • بستنی جلاتو در مقایسه با بستنی صنعتی مقدار شکر کمتری دارد
  • عدم وجود تخم مرغ و خامه این بستنی را لذیذتر کرده است

در آخر یادتان باشد خوردن بستنی برای همه ما لذت بخش بوده و همه ما دوست داریم تا در گرمای تابستان بستنی بخوریم، پس توصیه ما این است که به دنبال یکی از بهترین بستنی ها، یعنی بستنی جلاتو بروید. 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *