راهنمای خرید فرش جهیزیه می تواند به شما کمک کند تا بهترین فرش را خریداری کنید. امروزه با وجود تنوع بسیاری که در فرش های دستبافت و ماشینی دیده می شود کار را برای خرید نوعروسان سخت کرده است ولی نوعروسان باید درخرید فرش جهیزیه خود چند نکته را مد نظر قرار دهند رنگ فرش جهیزیه را متناسب با فضای مورد نظر و دکور آن فضا انتخاب کنند و اگر فضای مورد نظر آن ها کوچک می باشد باید در انتخاب فرش جهیزیه از رنگ های روشن و کم رنگ استفاده کنند تا فضای مورد نظر آن ها روشن تر شود. قیمت فرش جهیزیه دغدغه مهم عروس های عزیز می باشد که آن ها با توجه به بودجه خود می توانند فرش جهیزیه خود را دستبافت یا ماشینی انتخاب کنند که این موضوع هیچ نگرانی در کیفیت فرش جهیزیه ایجاد نمی کند ولی باید این موضوع را خاطر نشان کرد که تراکم فرش جهیزیه چه دستبافت و چه ماشینی باید از تراکم بالایی برخوردار باشد.

 راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس، مناسب برای پذیرایی

 راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس، مناسب برای پذیرایی

فرش جهیزیه مناسب برای پذیرایی مطابق با رنگ دکوراسیون و میزان رفت و آمد به آن فضا انتخاب می شود به طور مثال اگر رفت و آمد خانوادگی زیاد باشد باید رنگ فرش جهیزیه پذیرایی کمی پررنگ تر و چرک تاب تر باشد تا مدام نیازی به شستشو پیدا نکند و اینکه برای فضاهای پر رفت و آمد مثل پذیرایی و نشیمن بهتر است از طرح های شلوغ و گلدار خریداری شود زیرا فرش های ساده و خلوت بیشتر در معرض آلودگی می باشند.فرش جهیزیه مناسب برای پذیرایی باید بسیار مقاوم باشد تا در اثر رفت و آمد زیاد دوام خود را از دست ندهد.

راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس مناسب با دکور پذیرایی

راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس مناسب با دکور پذیرایی

اگر در دکوراسیون جهیزیه خود مبل استیل را انتخاب کرده اید بهتر است که برای خرید فرش جهیزیه مناسب برای پذیرایی از فرش های طرح اسلیمی گلدار استفاده کنید.فرش های ترنج دار می توانند خرید خوبی برای یک پذیرایی که لوستری در وسط آن آویزان شده است باشد.در خرید فرش جهیزیه به رنگ و نوع کفپوش های خانه ی خود توجه کنید زیرا کف پوش هایی مانند سرامیک حس سرما را به محیط القا می کنند بنابراین در خرید فرش جهیزیه مناسب برای پذیرایی از رنگ های گرم باید استفاده شود تابتواند تعادل دمایی در محیط ایجاد کند. و کف پوش هایی مانند پارکت می تواند حس گرما را به فضا تزریق کند و به همین دلیل باید از فرش هایی که حس سرما را القا می کند استفاده کرد. فرش های تراکم بالا انتخاب مناسبی برای خرید فرش جهیزیه مناسب برای پذیرایی می باشند.اگر تمایل به خرید فرش ماشینی را دارید باید فرشی برگزینید که روی زمین سر نخورد و اگر کفپوش شما سرامیک است انتخاب شما باید فرش ماشینی که در پشت آن چرم دوخته شده است باشد تا از سر خوردن جلوگیری شود. در خانه های متراژ بالا که نیاز به پهن کردن چند فرش است بهتر است از فرش هایی استفاده کرد که تنالیته ی رنگی آن ها مشابه باشد زیرا کنتراست زیاد می تواند فضا را شلخته و بهم ریخته جلوه دهد.

جنس فرش جهیزیه بادوام ماشینی

جنس فرش جهیزیه بادوام ماشینی

فرش جهیزیه بادوام ماشینی دارای جنس های مختلفی است که باید قبل از خرید آگاهی کامل نسبت به ویژگی های آن داشته باشیم .فرش نایلونی این فرش مقاومت کافی داشته و نسبت به بقیه فرش های ماشینی ارزان تر است ولی به راحتی می تواند گرد و غبار را منتقل کند .فرش پشمی این فرش دوام و ماندگاری بالایی دارد ولی تنها عیب آن این است که گرد و غبار به سختی از آن جدا می شود. فرش اکرلیک دوام و ماندگاری بسیار خوبی دارد ولی متاسفانه این نوع فرش می تواند پرز خود را در هوا پراکنده کند.

راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس مناسب برای اتاق خواب

راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس مناسب برای اتاق خواب

اتاق خواب جزو فضاهایی است که باید تداعی کننده حس آرامش و محیطی برای داشتن خوابی عمیق و آسوده باشد بنابراین انتخاب دکوراسیون در این فضا بسیار مهم است. در خرید تخت خواب، پرده و فرش جهیزیه توصیه می شود از رنگ های خنثی استفاده شود زیرا رنگ های شلوغ حس استرس و نگرانی را به انسان وارد می کند و استفاده از رنگ های خنثی در چیدمان اتاق خواب باعث می شود که ترکیب آن با سایر رنگ ها نیز راحتر باشد . رنگ کرم از جمله رنگ های خنثی می باشد که به راحتی می توان با رنگ های سفید و قهوه ای و صورتی و آبی ترکیب کرد و به یک چیدمان عالی در اتاق خواب رسید . در خرید فرش جهیزیه مناسب برای اتاق خواب ترجیحا اگر فضای اتاق کوچک است از طرح های شلوغ خریداری نکنید و از طرح های ساده تر استفاده کنید و اگر فضای اتاق خواب برای پهن کردن یک فرش بزرگ کافی نیست می توانید از چند قالیچه کوچک برای پوشاندن کف اتاق خواب استفاده کنید.

رنگ بندی فرش جهیزیه

رنگ بندی فرش جهیزیه

رنگ بندی فرش جهیزیه به چند دسته تقسیم می شود

فرش جهیزیه کرم از دسته فرش هایی است که رنگ آن خنثی می باشد و رنگ کرم رنگ فرح بخش و زیبایی است که جلوه فضا را چند برابر می کند.فرش جهیزیه سرمه ای از دسته فرش هایی است که رنگ فاخر و سلطتنتی دارد و به علت اینکه رنگ سیری است می تواند خطای دید ایجاد کند و فضاهای بسیار بزرگ را کوچکتر نشان دهد.
فرش جهیزیه آبی از دسته فرش هایی است که آرامش را وارد فضا می کند و حس خستگی را از انسان دور می کند و رنگ آبی فرش می تواند در فضای نشیمن انتخاب خوبی باشد.
فرش جهیزیه لاکی از دسته فرش هایی است که حس خانه های قدیم را تداعی می کند و اغلب از این فرش ها برای دکوراسیون های سنتی استفاده می شود. این رنگ قادر است حس گرما را به خانه اضافه کند.
فرش جهیزیه گردویی این فرش الهام بخش از زمین و آسمان می باشد و رنگ گردویی می تواند رنگی باشد که انسان را به شادی و نشاط تشویق کند این رنگ کاربردی است و در فضاهایی مثل آشپزخانه هم می توان استفاده کرد.
امروزه با افزایش چشمگیر تنوع در دکوراسیون منازل رنگ های دیگری نیز به این چرخه ی رنگی فرش های مناسب برای جهیزیه اضافه شده است از جمله این رنگ ها می توان به رنگ های بژ، فیلی، نقره ای، شکلاتی و نسکافه ای اشاره کرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *